Vakıf Senedimiz

YERYÜZÜNÜN UMUDUYUZ VAKFI SENEDİ




VAKIF:
Madde 1-Vakfın adı Yeryüzünün Umuduyuz Vakfı'dır.
İşbu resmi senette sadece vakıf denilecektir.
VAKFIN MERKEZİ:
Madde 2-Vakfın merkezi Antalya İli, Alanya ilçesinde olup, adresi Mahmutlar mah. Atatürk cad. Milan 2 no:8 Alanya Antalya'dır. İlgili mevzuat çerçevesinde vakıf yönetim kurulu kararı ile yurt içinde veya dışında şube ve temsilcilikler açılabilir.
VAKFIN GAYESİ:
Yurt içinde ve yurtdışında milli, manevi, insani ve evrensel değerler doğrultusunda, çağdaş uygarlık seviyesine ulaşabilmek için her alan ve her türdeki eğitim, kültür ve sanat faaliyetlerinde bulunarak, ihtiyaç sahibi insanları maddi ve manevi yönden desteklemek ve dayanışma kültürünün oluşmasına katkıda bulunmaktır.
VAKFIN FAALİYETLERİ:
Madde 4Vakfın faaliyetleri aşağıdaki gibidir. 
Vakıf, her seviyede okuyan insanların eğitim ve öğrenimlerine katkıda bulunur. İmkanları ölçüsünde burs, ayni ve nakdi yardımlar yapar.
Vakıf, tüm çocukların eğitim ve öğrenimlerinin en iyi şekilde sağlanması için eğitim kurumları (yurt, pansiyon, dil kursları, eğitim müesseseleri) kurar, inşa eder, kiralar, satın alır veya mevcut eğitim kurumlarıyla anlaşır ve işletir. Vakıf tüm bu çalışmalar için gayrimenkul edinebilir, bina veya tesisler inşa edebilir veya kiralayabilir. Anaokulları, ilk ve orta dereceli okullar, liseler ve üniversiteler kurabilir ve işletebilir.
Vakıf, yardıma muhtaç insanlara doğum, ölüm, evlenme, hastalık ve her türlü temel ihtiyaçları için nakdi veya ayni destekler sağlar.
Vakıf, çocukların ve gençlerin eğitimi ile ilgili her türlü söyleşi, kongre, sempozyum, çalıştay, konferans, panel, fuar, toplantı ve benzeri etkinlikler düzenler, düzenlenen etkinliklere katkı sağlar ve sponsor olur.
Vakıf, bilimi, kültürü ve sanatı ilgilendiren konularda çocuk ve gençlere maddi ve manevi destek olur.
Dayanışma ve yardımlaşma konularında toplumun tüm kesimleri ile farkındalık çalışmaları gerçekleştirir.
 
VAKFIN GAYESİNİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAPABİLECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER:
Madde 5- Vakıf gayesine ulaşmak için taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama suretiyle sahip olmaya ve kullanmaya, vakıflara ilişkin yasa hükümleri uyarınca sahip olduklarını satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya, vakıf malvarlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini bir ya da bir çok kez yatırımda kullanmaya, vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış ve vasiyet, satın alma ve diğer yollarla mal ettiği taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa, menkul değerleri almaya ve vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya, vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurtiçi ve yurt dışındaki vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler ile işbirliği yapmaya, kamu kurum ve kuruluşları dışındakilerden yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya, taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst, rehin, ipotek gibi mülkiyetten gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya, olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dahil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule, vakfın amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için gerektiğinde ödünç almaya, kefalet, rehin, ipotek ve diğer güvenceleri vermeye, vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye ve vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, şirketler kurmaya, kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye yada denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye, vakfın amaç ve hizmet konularından birinin yada tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanununun 48. Maddesinde belirtildiği üzere izinli ve yetkilidir.
Vakıf bu yetki ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu ile yasaklanan maksatlarla kullanamaz.
VAKFIN KURULUŞ MAL VARLIĞI:
Madde 6- Vakfın kuruluş malvarlığı kurucuları tarafından vakfa tahsis edilmiş olan 500.000 TL'dır.
Kuruluş malvarlığı, vakfın kurulmasını müteakip, malvarlığına yapılacak ilavelerle arttırılabilir.
VAKFIN ORGANLARI:
Madde  7- Vakıf üç kişilik bir yönetim kurulu tarafından yönetilecektir.
 
Yönetim kurulu üyeleri, kendilerinden sonra görev yapmak üzere yerlerini almasını istedikleri üç kişinin adını önceden belirleyerek yazılı olarak yönetim kuruluna verirler. Yönetim kurulu üyeliği listedeki sıraya göre ilk sıradan başlamak üzere adaylara teklif edilir.
Yönetim kurulu üyelerinin aday bırakmamaları, adaylardan hiçbirinin görevi kabul etmemeleri halinde boşalan yönetim kurulu üyeliğine seçim, kalan yönetim kurulu üyelerinin kararı ile yapılır.
VAKIF BAŞKANI VE YARDIMCISI:
Madde 8- Yönetim kurulu ilk toplantısında kendi üyeleri arasından bir başkan ve bir başkan yardımcısı seçer. Başkan yardımcısı başkanın yokluğunda onun yetkilerini kullanır.
YÖNETİM KURULUNUN TOPLANTI VE KARAR İLKELERİ:
Madde 9- Yönetim kurulu ayda en az bir kere vakıf başkanı veya yardımcısının çağrısı ile toplanır. Kararların alınması sırasında oybirliği sağlanamazsa başkanın oyu iki oy sayılır. Üst üste üç toplantıya katılmayan üye istifa etmiş kabul edilir. Toplantıya katılamayacak üye diğer üyeye vekalet verebilir.
YÖNETİM KURULUNUN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
Madde 10- Yönetim kurulu, vakfın idare, temsil ve icra organıdır.
Bu sıfatla yönetim kurulu:
a) Vakıf gayesi doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular.
b) Vakıf faaliyetlerinin düzenli ve verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç mevzuatı hazırlar.
c) Vakıf malvarlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda gereken çalışmaları yapar.
d) Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar.
e) Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla vakfa müdür atar, vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde görevlerine son verir.
f) Vakıfta istihdam edilecek personeli belirler, atamasını yapar, ücretlerini tayin eder, gerektiğinde işlerine son verir.
g) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurtiçinde ve yurtdışında şube ve temsilcilik açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar.
h) Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli ve bilançoların düzenlenerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar. 
i) Gerekli defterleri tutar, yıllık bütçeyi uygular. 
j) Gerektiğinde vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapar.
k) İlgili mevzuat ile vakıf senedi ve vakıf iç mevzuatının gerektirdiği diğer görevleri yapar.
VEKİL TAYİNİ:
Madde 11- Yönetim kurulu, genel veya belli hal ve konularda, belirteceği esaslar dahilinde kendi üyelerinden birini yetkili memur ve memurlarından herhangi bir veya birkaçını, görevlendirebilir, temsilci veya vekil tayin edebilir.
DENETİM :
Madde 12- Vakıf, Vakıflar Genel Müdürlüğünce denetlenir.
HUZUR HAKKI:
Madde 13- Yönetim kurulu üyelerine huzur hakkı ödenmez.
VAKFIN GELİRLERİ:
Madde 14- Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir.
a) Vakfın amacına uygun her türlü şartlı, şartsız bağışlar ile yardımlar.
b) Vakıf faaliyetlerinden elde edilecek muhtelif gelirler.
c) İktisadi işletmeler, iştirakler ve ortaklıklardan sağlanacak gelirler.
d) Vakıf menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile sağlanacak gelirler.
VAKIF GELİRİNİN TAHSİS VE SARF EDİLECEĞİ YERLER:
Madde 15- Vakfın yıllık brüt gelirlerinin en az üçte ikisi vakfın amaçlarına, kalanı yönetim ve idame giderleri ile ihtiyata ve vakıf malvarlığını artırıcı yatırımlara tahsis ve sarf olunur.
RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ:
Madde 16- Vakıf senedinde yapılacak değişiklikler yönetim kurulunun oy birliği ile alacağı karar ve mahkeme tarafından verilecek karar ile yapılır.
VAKFIN SONA ERMESİ:
Madde 17- Vakfın herhangi bir sebeple sona ermesi halinde borçların tasfiyesinden arta kalan mal ve hakları Türk Eğitim Vakfı'na devredilir. 
Vakfın sona ermesi, yönetim kurulunun oybirliğiyle alacağı karar ve mahkeme tarafından verilecek karar ile mümkündür. 
 
Vakfımız; 
Alanya 5. Asliye hukuk mahkemesinee 26/11/2024 tarihinde Alanya 1. Noterinde düzenlemiş olduğumuz vakıf senedi ile müracaat ederek, “Alanya 5. Asliye Hukuk Mahkemesinin 18.03.2025 tarihinde kesinleşen, 11.02.2025 tarihli ve E:2024/360, K:2025/56 sayılı kararı.” İle tescil edilmiş olup 
09/04/2025 tarihinde Kültür ve Turizm Bakanlığı Vakıflar Genel Müdürlüğü riyasetinde Resmi Gazete’de ilan edilmiştir.
Vakfın amacını ve tescilini belirten ilan kararı Resmi Gazete’nin ilgili tarih ve sayısında görülmektedir. 
 
Başa Dön
Bağış Yap